כל איש גיוס יידע להגיד לכם שהמועמדים הפאסיביים (אלה שלא מחפשים עבודה באופן אקטיבי, אך אם תציע להם הצעה מפתה הם ישמחו לשמוע עליה) הם האטרקטיביים ביותר. האנשים האלו לא עבודה באופן אקטבי, לא שולחים קורות חיים ולא מבקרים בג'ובנט בכדי לחפש משרה חדשה. הם עסוקים בביצוע העבודה שלהם - וכחלק מהעבודה שלהם הם קוראים או כותבים בלוגים מקצועיים. ושם אתם, כמגייסים, צריכים לחפש אותם, היכן שהם נמצאים.
במאמר קצר זה נציג את היתרונות בשימוש בבלוג לגיוס העובדים הבאים שלכם.
ישנם היום לא מעט ארגונים בעולם (ומעט גם בארץ) שמאפשרים לעובדים לכתוב בלוגים על פלטפורמות שפתוחות ל"עולם החיצוני". תשתית ארגונית כזו ביחד עם כתיבה נכונה של בלוג, ויצירת קבוצת קוראים רלוונטית, יכולה לחסוך זמן וכסף ביצירת מיתוג לחברה, בהפצת מידע לגבי מוצרים חדשים ותחומי התעסקות חדשים יחד עם תקשורת עם מועמדים פאסיביים פוטנציאלים.
אך לבלוגים אילו ישנם יתרונות רבים גם בראיה הגיוסית:
? הבלוג מאפשר פתיחת ערוץ תקשורת ישיר עם מועמדים פוטנציאלים
? הוא הופך להיות מקור מידע לגבי הארגון ולגבי תהליך הגיוס
? הבלוג עוזר בקידום הארגון שלך כמקום שטוב לעבוד בו
? הוא מאפשר פרסום משרות שפתוחות בתוך הארגון
? יצירת מסר של פתיחות וצמצום התנגדויות
אחת הדוגמאות המצוינות בתחום הינה הדוגמה של חברת מיקרוסופט:
למיקרוסופט העולמית היה אתגר גדול במיתוג החברה כמקום שכדאי לעבוד בו, וזאת בשל יחסי אהבה-שנאה שפיתחו לא מעט אנשים כלפי החברה ומוצריה. יחד עם העובדה שהחברה מעסיקה את טובי המפתחים וטובי המוחות בעולם, ישנם לא מעט אנשים שמצהירים כי לא יעבדו עבור החברה בעד שום הון שבעולם. אחת הדרכים בהם השתמשה מייקרוסופט להציג את עצמה כחברה זריזה וחדשנית ולא כחברת ענק איטית ומסורבלת, היתה על יד חדירה מסיבית לעולם הבלוגים. מיקרוסופט היתה לאחת החברות הראשונות שעודדו את עובדיה לכתוב בלוגים. כיום ישנם במיקרוסופט מעל ל- 3,500 עובדים שכותבים בלוגים על נושאים שונים הקשורים למערכות שהם מפתחים ובכך ממתגים את עצמם כחברה צעירה ודינאמית שנמצאת בקדמת הטכנולוגיה. יחד עם כתיבת בלוגים המתמחים בצד הטכנולוגי, פתחו במיקרוסופט גם בלוגים הקשורים לעולם הגיוס של החברה במטרה למשוך את המועמדים הפאסיביים. הבלוגים אפשרו, בנוסף למסירת המידע לגבי תהליכי הגיוס של מיקרוסופט ולגבי המשרות הקיימות, גם לתקשר עם מועמדים פוטנציאלים ברמה האישית ולענות על שאלות וחששות שעלו. התוצאה היתה שמאות מועמדים מתאימים הגיעו אל מיקרוסופט בזכות הבלוגים הללו.
דרך אגב, גם מיקרוסופט ישראל ואורקל ישראל פתחו תשתיות דומות.
אך בלוג החברה אינו המקום היחיד בו ניתן למצב את הארגון כמקום שטוב לעבוד בו. עם ההתפתחות של אתרי הרשתות החברתיות כדוגמת ה TheMarker Cafe , אנו רואים יותר ויותר עובדים מארגונים שונים פותחים בלוגים אישיים ומקצועיים שלא תחת "מטריית" החברה. עובדים אילו יכולים לשמש כמקור מצוין למיצוב החברה ולמשיכת מועמדים מתאימים. דוגמא לכך הוא הפוסט של ליזה פיירמן (שלה אחד הבלוגים הנצפים ביותר בקפה): "אז למה דווקא מייקרוסופט"
לסיכום, רוב החברות המגייסות משתמשות באותן מקורות גיוס ונלחמות על אותם העובדים. בסדנת "גיוס 2.0" אנו ממלמדים שהארגונים שישכילו לאמץ בהקדם את הטכנולוגיות שמביא עימו עידן ה-Web 2.0 הם אלה שיזכו ביתרון האמיתי בתחרות על הכישרונות. והשימוש בבלוגים הינו רק הצעד הראשון.
במאמרים הבאים נציג כלי web 2.0 נוספים שיעזרו לכם לשפר את מקורות הגיוס שלכם ואת תהליך הגיוס כולו בכדי להשיג את היתרון בתחרות על המועמד המתאים.
במאמר קצר זה נציג את היתרונות בשימוש בבלוג לגיוס העובדים הבאים שלכם.
ישנם היום לא מעט ארגונים בעולם (ומעט גם בארץ) שמאפשרים לעובדים לכתוב בלוגים על פלטפורמות שפתוחות ל"עולם החיצוני". תשתית ארגונית כזו ביחד עם כתיבה נכונה של בלוג, ויצירת קבוצת קוראים רלוונטית, יכולה לחסוך זמן וכסף ביצירת מיתוג לחברה, בהפצת מידע לגבי מוצרים חדשים ותחומי התעסקות חדשים יחד עם תקשורת עם מועמדים פאסיביים פוטנציאלים.
אך לבלוגים אילו ישנם יתרונות רבים גם בראיה הגיוסית:
? הבלוג מאפשר פתיחת ערוץ תקשורת ישיר עם מועמדים פוטנציאלים
? הוא הופך להיות מקור מידע לגבי הארגון ולגבי תהליך הגיוס
? הבלוג עוזר בקידום הארגון שלך כמקום שטוב לעבוד בו
? הוא מאפשר פרסום משרות שפתוחות בתוך הארגון
? יצירת מסר של פתיחות וצמצום התנגדויות
אחת הדוגמאות המצוינות בתחום הינה הדוגמה של חברת מיקרוסופט:
למיקרוסופט העולמית היה אתגר גדול במיתוג החברה כמקום שכדאי לעבוד בו, וזאת בשל יחסי אהבה-שנאה שפיתחו לא מעט אנשים כלפי החברה ומוצריה. יחד עם העובדה שהחברה מעסיקה את טובי המפתחים וטובי המוחות בעולם, ישנם לא מעט אנשים שמצהירים כי לא יעבדו עבור החברה בעד שום הון שבעולם. אחת הדרכים בהם השתמשה מייקרוסופט להציג את עצמה כחברה זריזה וחדשנית ולא כחברת ענק איטית ומסורבלת, היתה על יד חדירה מסיבית לעולם הבלוגים. מיקרוסופט היתה לאחת החברות הראשונות שעודדו את עובדיה לכתוב בלוגים. כיום ישנם במיקרוסופט מעל ל- 3,500 עובדים שכותבים בלוגים על נושאים שונים הקשורים למערכות שהם מפתחים ובכך ממתגים את עצמם כחברה צעירה ודינאמית שנמצאת בקדמת הטכנולוגיה. יחד עם כתיבת בלוגים המתמחים בצד הטכנולוגי, פתחו במיקרוסופט גם בלוגים הקשורים לעולם הגיוס של החברה במטרה למשוך את המועמדים הפאסיביים. הבלוגים אפשרו, בנוסף למסירת המידע לגבי תהליכי הגיוס של מיקרוסופט ולגבי המשרות הקיימות, גם לתקשר עם מועמדים פוטנציאלים ברמה האישית ולענות על שאלות וחששות שעלו. התוצאה היתה שמאות מועמדים מתאימים הגיעו אל מיקרוסופט בזכות הבלוגים הללו.
דרך אגב, גם מיקרוסופט ישראל ואורקל ישראל פתחו תשתיות דומות.
אך בלוג החברה אינו המקום היחיד בו ניתן למצב את הארגון כמקום שטוב לעבוד בו. עם ההתפתחות של אתרי הרשתות החברתיות כדוגמת ה TheMarker Cafe , אנו רואים יותר ויותר עובדים מארגונים שונים פותחים בלוגים אישיים ומקצועיים שלא תחת "מטריית" החברה. עובדים אילו יכולים לשמש כמקור מצוין למיצוב החברה ולמשיכת מועמדים מתאימים. דוגמא לכך הוא הפוסט של ליזה פיירמן (שלה אחד הבלוגים הנצפים ביותר בקפה): "אז למה דווקא מייקרוסופט"
לסיכום, רוב החברות המגייסות משתמשות באותן מקורות גיוס ונלחמות על אותם העובדים. בסדנת "גיוס 2.0" אנו ממלמדים שהארגונים שישכילו לאמץ בהקדם את הטכנולוגיות שמביא עימו עידן ה-Web 2.0 הם אלה שיזכו ביתרון האמיתי בתחרות על הכישרונות. והשימוש בבלוגים הינו רק הצעד הראשון.
במאמרים הבאים נציג כלי web 2.0 נוספים שיעזרו לכם לשפר את מקורות הגיוס שלכם ואת תהליך הגיוס כולו בכדי להשיג את היתרון בתחרות על המועמד המתאים.
מורית רוזן היא מנהלת חברת HRD המתמחה בייעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני.
החברה מתמחה בעיצוב ושיפור תהליכי גיוס, בניית תשתיות Relocation, מניעת הטרדה מינית בארגונים ועוד.
מורית מביאה ניסיון מעשי רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש ביניהם שימשה כמנהלת Relocation, מנהלת גיוס ומנהלת ייעוץ ארגוני.
לקוחותינו נמנים עם הארגונים המובילים במשק ומגיעים ממגזרים שונים.
חברת HRD פיתחה את המודל המקיף ביותר לבחינת ועיצוב מערך גיוס מנצח שכולל:
* הגדרת מקורות גיוס חדשניים
* הדרכת מנהלים בביצוע ראיונות
* שיפור תהליך הגיוס
* ליווי בבחירת והטמעת מערכת גיוס
* הטמעת מדדי גיוס לשפור מתמיד
למידע נוסף על הפתרונות שמציעה חברת HRD ניתן לבקר באתר http://www.hrd.co.il/
או לשלוח מייל אל:
info@hrd.co.
החברה מתמחה בעיצוב ושיפור תהליכי גיוס, בניית תשתיות Relocation, מניעת הטרדה מינית בארגונים ועוד.
מורית מביאה ניסיון מעשי רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש ביניהם שימשה כמנהלת Relocation, מנהלת גיוס ומנהלת ייעוץ ארגוני.
לקוחותינו נמנים עם הארגונים המובילים במשק ומגיעים ממגזרים שונים.
חברת HRD פיתחה את המודל המקיף ביותר לבחינת ועיצוב מערך גיוס מנצח שכולל:
* הגדרת מקורות גיוס חדשניים
* הדרכת מנהלים בביצוע ראיונות
* שיפור תהליך הגיוס
* ליווי בבחירת והטמעת מערכת גיוס
* הטמעת מדדי גיוס לשפור מתמיד
למידע נוסף על הפתרונות שמציעה חברת HRD ניתן לבקר באתר http://www.hrd.co.il/
או לשלוח מייל אל:
info@hrd.co.